1e dag in Mexico - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Frank Vissers - WaarBenJij.nu 1e dag in Mexico - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Frank Vissers - WaarBenJij.nu

1e dag in Mexico

Door: Frank Vissers

Blijf op de hoogte en volg Frank

05 Oktober 2016 | Spanje, Valencia

4-10. Om 06:30 uur afscheid genomen van Els & Henk, die mij naar het station brengt. Om 06:50 uur per trein vertrokken vanuit Breda naar Roosendaal. Daar blijkt dat er door brand ´mijn´ trein misschien niet rijdt. Er staat reeds een stoptrein naar Antwerpen gereed, dus beslis ik die te nemen en vertrek daarom al om 07:23 uur naar Antwerpen. Daar arriveer ik om 08:05u en om 08:17u neem ik op het perron ernaast de intercity naar airport Brussel-Zaventem. Daar arriveer ik om 09:05u, dus genoeg tijd om m´n vliegtuig van 10:50u te halen, dunkt me. Bij uitstappen blijkt direct de enorme extra veiligheidsmaatregelen. Iedereen wordt naar 1 toe-/ingang geleid, alwaar direct 1e controle plaatsvindt. Er staan 2 agenten, 2 militairen + nog ´ns 2 bewakingsdienstmedewerkers. Na ±20 min. kan ik het treinstation, via de poortjes, verlaten. Via de incheckbalie ga ik rustig naar gate B28, alwaar ik nog even wat eet en drink, want ik meen dat er niets mee ´t vliegtuig ingenomen mag worden. Blijkt dat alleen dranken en vloeibare spullen meer dan 100cc niet mee mogen. Ik hoef niets uit te pakken bij de controle, wat me verbaasd, daar ik bijv. pillen etc. bij me heb. Dan nog 20 min. gewacht alvorens het vliegtuig in te kunnen. Het is overigens aardig mistig. Uiteindelijk vertrekken we een 1/2 uur later dan gepland, dus 11:20u. In het vliegtuig neem ik plaats naast 2 Belgische jongedames, een stelleke, dus die zijn vooral met elkaar, lekker rustig. Ik zit, gelukkig, aan het gangpad. Vliegreis zelf verloopt zeer soepel, filmpje kijken, veel dutten en een aantal keren wat wandelen en ´oefeningetjes´ doen. Lekker vegetarische maaltijd genuttigd en tussendoor grotendeels dit verslag op papier geschreven. In Varero (Cuba) is er een tussenlanding van 1 1/2 uur, die wat chaotisch verloopt, daar de nieuwe passagiers niet kunnen gaan zitten op hun ticketplaats. Uiteindelijk vertrokken voor nog 1 uur naar Cancun, alwaar we om 16:30u. aankomen. Douaneafhandeling verloopt aardig snel, waarna ik eerst geld pin en dan de autobus van ADO naar Playa del Carmen zoek. Er staat 1 persoon voor me bij het tickethokje. Is Europeaan, maar woont op Cozumel bij PdC. Is wat kortaf, dus niet veel mee kunnen babbelen. Na ongeveer 1 uur arriveren we in PdC. Het is dan ±18:45u., nog net niet donker. Ik kijk even rond, wil info over vervolgbustraject bij ADO busstation gaan vragen, maar daar staat een te lange rij, dus loop ik door de enige echte toeristische straat zo naar het strand, prachtig wit zand, groen water. Er staat een groot ´standbeeld´, met daarachter een ´optreden´ van, in Indiaanse kledij, een groep ´stuntacrobaten´. Mooi spektakel. Daarna bij 1 v.d. infotentjes met Robinson gesproken over allerlei mogelijkheden. Hij is verre van zo´n oervervelende opdringerige verkoper. Hij geeft me juist een aantal handige tips, bijv. dat ik de gekregen folders niet ´openlijk´ moet dragen...! Hierna, ´t is al donker, op zoek naar m´n hostal. Per taxi kost dat 90 pesos 4,50 euro, te duur. Colectivos gezocht (kleine vans die rondrijden langs vaste routes), niet gevonden. Ondertussen al een stuk onderweg, dus loop verder en vraag de weg naar ´t hostal. Niet ´t gevoel dat ze me iets ´negatiefs´ o.i.d. aan willen doen. Aangekomen bij ´t hostal, vraag ik nog wat handige (toeristische) zaken aan David, waarna ik m´n verblijf wordt gewezen. Dit is echt verrassend groot/ruim, incl. volledig ingerichte keuken met keukentafel, woonkamer met sofa, groot bed en douche. Eerst even kort wat kleding gewassen en dan mezelf heerlijk en noodzakelijk te douchen. Daarna tandjes poetsen en als een blok in slaap gevallen. Tot meer. Bij aankomst was ´t trouwens 32 graden celsius en er was ook nog verteld, dat we geluk hebben, daar de orkaan een ´afslag´ genomen had, anders was die precies over dit gebied gekomen. Wat een geluk, of ...

  • 05 Oktober 2016 - 16:58

    Mieja:

    zonder geluk vaart niemand wel.....bijna net Valencia e.o., niet? Hoeveel km moet je lopen om 4.5 euro uit te sparen? Mooi vervolg!

  • 05 Oktober 2016 - 19:45

    Lindsay:

    Goed begin Frankie

  • 05 Oktober 2016 - 20:42

    Charles:


    Mooi zo Frank dat alles loopt zoals je wilt.
    Een goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen.
    We kijken ut naar je vervolgverslag(en?).

  • 05 Oktober 2016 - 21:38

    Ileana:

    Uy! Frank, haz viajado todo el día, pero seguro estás por lo que escrbes muy contento y te gusta él lugar hasta el hostal!!!! Es como un piso!!! Es tá muy bien!!! Y las fotos me guastan sobre todo que playa y el espectáculo, también las calles, sigue disfrutando Frank y descansa. Ha sido un buen comienzo!! Un beso,
    Ile

  • 07 Oktober 2016 - 15:16

    H:

    Het is week-end. Voor jou ook bijna. Wat ga je dit week-end doen?

  • 09 Oktober 2016 - 10:01

    H:

    Vandaag naar filosofisch cafe in Antwerpen. Eerst even langs bij Paul en Christel die daar een B&B hebben en ook op die bierproeverij waren waar wij 't vorige week-end waren. Ik moet gaan hollen. Groet en geluk! H.

  • 09 Oktober 2016 - 10:19

    Rian :

    Hoi Frank, tof verslag, fijn van je te horen , heerlijk zo een wit zandstrand, GENIET ervan en ik kijk uit naar je volgende verslag, groetjes Rian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 4619

Voorgaande reizen:

29 September 2016 - 31 December 2016

Centraal- en Zuid-Amerika

04 Oktober 2016 - 16 Oktober 2016

FrankczAmerika2

Landen bezocht: