12-10 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Frank Vissers - WaarBenJij.nu 12-10 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Frank Vissers - WaarBenJij.nu

12-10

Blijf op de hoogte en volg Frank

16 Oktober 2016 | Spanje, Valencia

12-10.
Ik ga al vroeg naar het internetcafe om mijn verslagen bij te werken en wat beeldmateriaal bij te voegen. Als ik mijn mobiel aansluit en foto's wil bijvoegen, vind ik niks. Oh nee toch he! Ik open mijn GSM en ja hoor, mijn 64 GB memory card zit er niet meer in. En ja. dat kan alleen maar gebeurd zijn tijdens het kopen v.h. nieuwe mobieltje. Na een aantal verhalen digitaal verwerkt te hebben, ga ik eerst naar de GSM-kraam. De jonge verkoper zegt me dat hij de Card in de nieuwe mobiel had gedaan. Gelukkig heb ik die , maar helaas. Daarna komt hij nog met het verhaal dat de jongedame van Movistar ook bezig was met wat uitproberen etc. Die is er nu niet, dus weet daarover morgen meer te vertellen. Ik zeg 'm nadrukkelijk toe, dat ik overmogen langskom. Natuurlijk heb ik de Card al wel afgeschreven. Op deze Card staat natuurlijk ook veel info voor de schoolwerkzaamheden etc. etc.
Ik ga m'n was maar 'ns ophalen. Daarna loop ik richting het centrum, een mooi plein, helaas met teveel en stinkende auto's.
Vervolgens wandel ik naar Cerro de la Cruz, een berg waarop je na 30 min. licht klimmen een mooi overzichtspunt hebt over Antigua, met natuurlijk een kruis'beeld'. Ik rust hier wat uit, heerlijk liggend in de zon op een stuk gras.
Als ik terug ben, bel ik Guilmer, de jongste van 6 broers, waarvan er 4 in de organisatie zitten die de Acatenango-tour verzorgen. Ik boek telefonisch bij hem en moet de volgende ochtend, 13-10, om 07:30u klaar staan bij mijn hotel. Zijn Engels is overigens heel goed. 's Avonds, vroeg in de avond, vraag ik aan een man, die net zijn auto in wil stappen, of hij een goed restaurant kent. Na wat praten stelt hij me voor mij naar een restaurant te brengen. Zo gezegd, zo gedaan. Hij woont in Guatemala City en werkt in Honduras. Wat een gastvrijheid he! Ik eet in het restaurant lekker, voor zo'n 9 Euro, incl. biertje.
Ik ga, nadat ik mijn rugzak gereed heb gemaakt voor de 2 daagse vulkaantocht, vroeg slapen.

ZIE VOOR VERVOLG FRANKCZAMERIKA2

  • 16 Oktober 2016 - 10:01

    H.:

    Misschien kun je aan Guilmer of een van z'n broers vragen of ie wat druk kan zetten op diegene die waarschijnlijk de card hebben hebben weggegritst? Is maar een idee. Misschien 5 $ uitloven.
    Had je nog een back-up?

  • 16 Oktober 2016 - 10:47

    Ileana:

    Enjoy Guatemala, cerro de la Cruz, etc.- And in the other menssage from H., have reason "had je nog een back-up??"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 4620

Voorgaande reizen:

29 September 2016 - 31 December 2016

Centraal- en Zuid-Amerika

04 Oktober 2016 - 16 Oktober 2016

FrankczAmerika2

Landen bezocht: