17-10 Xela - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Frank Vissers - WaarBenJij.nu 17-10 Xela - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Frank Vissers - WaarBenJij.nu

17-10 Xela

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

18 Oktober 2016 | Spanje, Valencia

17-10. Om 05.00u wakker. Al m´n spullen zo efficient mogelijk ingepakt, want vanwege ´t te verwachten koude weer in Xela, heb ik nu dus meer kleding en schoeisel bij me. Na oefeningen gedaan te hebben, ga ik om 06.00u naar beneden en om 06.10u sta ik buiten te wachten op de shuttle naar Xela. Gisterenavond al goedendag gezegd tegen de Japanse eigenaar van dit hostal. Om 06.40u stap ik als 1e in en pas om 07.20u verlaten we Panajachel. Na 1 1/2 uur rijden stoppen we bij een benzinestation en stap ik als enige over op een shuttle richting Xela. De chauffeur is van Xela, maar kent de school niet. Via het adres wat ik van Guadalupe heb verkregen, rijdt hij direct naar dat adres, belt de school en even later komt een meisje me ophalen en brengt me naar de ingang v.d. school. Ze zijn blijkbaar al aardig gewend aan buitenlanders, want ze kijken niet erg verbaasd o.i.d. Mooi zo. Het meisje, Rosalia, is v.d. ´Hogar´, waar minderbedeelden 24 uur verblijven en zij is ´t hulpje v.d. directeur. Ik begroet de alg.directeur Guadalupe. Na een kort gesprek leidt Rosalia me rond. In de bibliotheek legt Norma me van alles uit en later, via de schooldirecteur Claudia, word ik ´gedirigeerd´ naar de bieb om Norma te helpen bij ´t inventariseren v.d. boeken. Later ontmoet ik Hogla, maestra v.d. 1e klas. Zij verhuurt een kamer in haar huis, dus na school ga ik met haar en haar dochter Mishel van 8 mee naar haar huis. Daar is Oscar, de zoon van 12. Hogla laat mij de kamer zien en ik vind ´t al snel goed, want ´t is dicht bij school, ik verblijf in een echt Quatelmatekse familie en kan dus zo allerlei (basis)info snel en goed verkrijgen. Ik dien € 75,00 p/wk te betalen, waar ik tevens 3 maaltijden voor krijg. Hogla verdient € 200,00 p/mnd. Haar man, Oscar sr., zit op de vrachtwagen en verkoopt zijn waar van maandag tot vrijdag. Alleen de weekenden is hij dus thuis. Direct die middag gezamenlijk de ´almuerzo´ (kip + koude broccolli) gegeten en ´s avonds de cena (frijoles , zwarte, fijngemalen kleine harde bonen + gebakken ei en tortillas). Om 21.00u gaan we al slapen, ik ben moe zat in ieder geval.

  • 18 Oktober 2016 - 23:16

    Ileana:

    Allí estarás protegido, no se porque pero me da esa sensación. Creo que haz tenido suerte,no? Disfruta de esas diferentes vivencias.-

  • 18 Oktober 2016 - 23:30

    H.:

    Zo maak je nog eens wat mee. Leuk om de dingen van de binnenkant mee te mogen maken. Nu zal 't wel een tijdje min of meer 't zelfde blijven, ga ik van uit. Hoe lang blijf je daar? Je mag ook wel n's terug reageren! H.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

FrankczAmerika2

Rondreis Centraal en Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2016

18/19/20-10

18 Oktober 2016

17-10 Xela

17 Oktober 2016

15-10
Frank

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 4655

Voorgaande reizen:

29 September 2016 - 31 December 2016

Centraal- en Zuid-Amerika

04 Oktober 2016 - 16 Oktober 2016

FrankczAmerika2

Landen bezocht: